maandag 30 april 2012

Rituals - Up town blue Baked eyeshadow

Ikzelf kende Rituals, als merk, eerder voor massageolies, geurende kaarsen en zonnebrandcreme en die zaken. Ik had geen make-up van Rituals en het had ook nooit echt mijn aandacht getrokken.
Daar is nu verandering in gekomen, vandaag laat ik jullie een palette zien, uit hun nieuwe collectie.

Het is een mooi palette, waar prachtige tinten in gebakken zijn, een palette waar je alle kanten mee uitkan.

Het palette heet 'Up town blue', leuk!
Er zijn verschillende make-upartists die beweren dat blauwe oogschaduw iedere vrouw staat.
Het is echter een kwestie van de juiste kleuren te vinden die bij jouw huid en ogen passen,
en de laatste nog een beetje extra in de verf te zetten.
Dit is hetzelfde bij rode lipstick, de ene staat prachtig, de andere afgrijselijk.
Dit palette heeft 2 blauwe tinten, een nachtblauwe en een turqoise tint, en een licht paarse tint.
Met deze kleuren kan je zowel natuurlijke, en subtiele looks als mooie avondlooks.
Ik heb geluk! de kleuren staan bij mijn grijsblauwe ogen.
Het mooiste is om steeds een tint donker en lichter dan je eigen oogkleur te nemen.

De pigmentatie dan,
voor mij is deze zeker in orde, er komt voldoende van de turqoise en paarse bolletjes af, van de nachtblauwe komt een enorme hoeveelheid pigment van af.
De kleuren zijn gepigmenteerd, al geeft de foto daar niet zo goed weer,
en de kleuren zijn makkelijk op te bouwen en te bleden.
Wanneer je toch nog een meer extreem effect wil bekomen, kan je altijd je kwast (of vingertop)
een beetje vochtig maken, voor een intens en krachtig effect.
Swatches op droge arm zonder basis
De roze geeft iets miner pigmentatie af, maar daardoor is deze zeer geschikt als highliter
op het wenkbrauwbot.
De verpakking vind ik zeer geslaagd, en straalt luxe uit.
Het is een glanzend zwart doosje, met onderaan de merknaam op.
In het doosje zitten een oogschaduwkwastje, dat je kan gebruiken voor een snelle touch-up onderweg,
maar zelf verkies ik toch liever mijn eigen kwasten wanneer ik mijn looks thuis maak.
Ook handig voor onderweg, en gewoon een leuk accent vind ik altijd ; een spiegeltje in het 'deksel'.

In dit doosje zit 1.5g, dit lijkt niet zoveel voor 3 oogschaduws, maar hier kun je wel eventjes meer verder.
Voor de prijs van € 19,90 is deze beauty van jouw.
Misschien niet heel erg budgetvriendelijk, maar je krijgt zeker waar voor je geld.
De palettes zijn verkrijgbaar in de Make-up stand in de Rituals-finialen.
Naar up town blue is er ook nog een grijze varïëant ; Urban Grey.

Ingridiënten :
(TALK, GLIMMER, KALCIUM-ALUMINIUM-BOROSILIKAT, DIMETIKON, ISOPROPYLPALMITAT, POLYSORBAT 20, MAGNESIUMALUMINIUMSILIKAT, OCTYLDODECYL STEAROYL STEARATE, CETEARYL ETYLHEXANOAT, KISELDIOXID, SORBITANSTEARAT, KAPRYLYLGLYKOL, AKRYLAMID/NATRIUMACRYLOYLDIMETHYLTAURATE SAMPOLYMER, SIMMONDSIA CHINENSIS (JOJOBA) FRÖOLJA, ISOHEXADEKAN, TOKOFERYLACETAT, HEXYLENGLYKOL, NYLON-12, POLYSORBAT 80, LAUROYL LYSIN, SORBITANOLEAT, SAFIRPULVER, NEFRITPULVER SYNTETISKT FLUORFLOGOPIT, TENNOXID, FENOXIETANOL, NATRIUMDEHYDROACETAT. KAN INNEHÅLLA (+/-): CI 77891 (TITANDIOXID), CI 77491, CI 77492, CI 77499 (JÄRNOXIDER), CI 77288 (GRÖN), CI 77289 (GRÖN), CI 77510 (BERLINERBLÅ), CI 19140 (GUL 5), CI 77007 (ULTRAMARINBLÅ). )


Deze blogpost bevat producten die me door een bedrijf zijn opgestuurd,
dit heeft echter geen invloed op mijn mening. Meer info? Lees de disclaimer

Geen opmerkingen: